Důsledky !
Důsledky ! Váš život je výsledkem vašich rozhodnutí. Ať už se nacházíte v jakékoli životní situaci, vždy si musíte uvědomit, že za svá rozhodnutí ponesete následky. Zodpovědnost je sice těžké břímě, ale přesvědčení, že každé rozhodnutí má své důsledky, je velmi důležité, protože jde ruku v ruce se svobodou. Rudy je již čtyřicet let zaměstnán na střední škole jako učitel, poradce a instruktor. „V souvislosti s nejrůznějšími tématy, o nichž hovoříme, se svým studentům snažím vštípit především to, že vždycky ponesou následky svých rozhodnutí,“ říká Rudy. „Nechcete studovat – dobrá, ale ponesete následky. Vyrazíte ven, i když jste měli zůstat doma – fajn, ale ponesete následky. Na praxi se někde zašijete, místo abyste pilně pracovali – může být, ale ponesete následky. Musíte být schopni vidět obojí, příčinu i následek. I kdybyste nakrásně toužili po něčem, co je m orálně v pořádku, nebude vám to nic platné, když nebudete vědět, co pro to udělat.“ Rudy občas vídá své bývalé studenty, kteří si vylepšili prospěch, dostali se na vysokou školu a vybudovali si úspěšnou kariéru. Za největší poklonu svému osobnímu přesvědčení o důsledcích rozhodování prý považuje, když mu některý bývalý student napíše nebo ho navštíví a přitom mu sdělí, že by se nikdy nedostal tam, kde je dnes, kdyby nebylo jeho. Pocit, že nemáme svůj život pod kontrolou, snižuje o 40 % pravděpodobnost, že dosáhneme životního uspokojení. U osmi z deseti zkoumaných osob tento pocit přispívá ke sklíčenosti. Rudy je již čtyřicet let zaměstnán na střední škole jako učitel, poradce a instruktor. „V souvislosti s nejrůznějšími tématy, o nichž hovoříme, se svým studentům snažím vštípit především to, že vždycky ponesou následky svých rozhodnutí,“ říká Rudy. „Nechcete studovat – dobrá, ale ponesete následky. Vyrazíte ven, i když jste měli zůstat doma – fajn, ale ponesete následky. Na praxi se někde zašijete, místo abyste pilně pracovali – může být, ale ponesete následky. Musíte být schopni vidět obojí, příčinu i následek. I kdybyste nakrásně toužili po něčem, co je m
orálně v pořádku, nebude vám to nic platné, když nebudete vědět, co pro to udělat.“ Rudy občas vídá své bývalé studenty, kteří si vylepšili prospěch, dostali se na vysokou školu a vybudovali si úspěšnou kariéru. Za největší poklonu svému osobnímu přesvědčení o důsledcích rozhodování prý považuje, když mu některý bývalý student napíše nebo ho navštíví a přitom mu sdělí, že by se nikdy nedostal tam, kde je dnes, kdyby nebylo jeho. Pocit, že nemáme svůj život pod kontrolou, snižuje o 40 % pravděpodobnost, že dosáhneme životního uspokojení. U osmi z deseti zkoumaných osob tento pocit přispívá ke sklíčenosti.